Bloggens överlevnad har varit tveksam under hösten

Jag har varit i valet och kvalet om jag ska ha kvar bloggen. Känner att den inte får så mycket kärlek och uppmärksamhet som jag vill. Men tiden har inte funnits heller för den delen, då det tar på krafterna att jobba, pendla minst 2 timmar varje dag och sen sköta en familj på det, samt att försöka träna också så klart. Men jag kommer nu att se bloggen som min träningsdagbok och försöka lägga ut de lyckade recept jag hittar på. Eller något annat gott recept som jag testar…
Jag och vår stora tjej (15 år) har börjat styrketräna och det är så roligt. Vi har bestämt att vi ska börja 2 gånger i veckan tillsammans så därför har jag skapat 2 pass som vi ska köra nu tills vi känner att vi behöver göra något nytt 🙂
PASS 1 – tisdag
Benpress i maskin
Höftlyft
Latsdrag – rygg
Hantelpress – i maskin
Dips på bänk
Situps/Crunches (pilatesboll)
Armhävningar smala
Russian twist
PASS 2 – torsdag
Utfallssteg
Benpress i maskin
Sittande kabelrodd
Armhävningar
Knäböj
Statisk situp
Ryggresning
Plankan
Själv så har jag satt upp några härliga planer för året som jag hoppas att jag kan fullfölja. Den största planen är att jag ska bli stark, så att jag orkar springa längre och lite snabbare. Med löpningen kommer jag börja om lite på noll och därför lära mej springa igen. Så vecka 4 kör jag igång om någon vill hänga på och är helt grön på att springa..
Nu kör vi 2018!

Kommentera