Äntligen får jag träna

Nu så jädrar, nu ska tanten komma i form. Knät är färdigbehandlat och jag får börja springa igen. Så idag kunde jag inte låta bli att testa. Så det blev 2 friska km och sen ett tufft pass på gymet. Det goa var att knät höll och i morgon kommer jag ha grym träningsvärk i hela kroppen.

Dagens lunch blev en god vegetarisk pizza med botten gjord på blomkål, ost och ägg.

När magen inte mår så bra

Jag har under några månader känt att min mage inte mår bra! Uppblåst, trög och lätt illamående efter jag har ätit. Så för några dagar hittade jag en soppkur som var enkel och recepten verkade goda. Så jag bestämde mej för att köra i 3 dagar, man kan köra den upp till 10 dagar. MEN 3 dagar räckte gott för mej 😉

Menyn är enkel – man äter 5 soppor/dag och alla är laktosfria och glutenfria. Man börjar dagen med en kycklingbuljong, som man själv kokat. Sen blir det en kall hallonsoppa till mellis och till lunch bjuds man på broccolisoppa. Eftermiddagen bjuder på en kall jordgubbssoppa för att dagen avslutas med en sötpotatissoppa med linser. Recepten är enkla och det enda man behöver lägga till är massa kryddor och massa salt för de smakar faktiskt inte så mycket. Men färska kryddor och örter kan rädda många maträtter.

Första dagen gick bra, då var jag motiverad att köra och jag tyckte det gick bra. Sen igår så kom hungern och tröttheten och längtan till att få äta. Ni vet när man sitter och bläddrar igenom flödet i Instagram och man som jag följer många matlagare, då fantiserar man sig lätt ännu mer hungrig. Så igår gick jag och lade med trött och hungrig. Det svåraste var kycklingbuljongen på morgonen och den gillade inte magen. Illamående och lite lätt kräkkänsla, som i och för sig snabbt gick över 🙂

Men idag så är jag motiverad igen, vet ju att det är sista dagen. Jag vaknade kl 6:00 och var pigg!!! Magen mår bättre och jag känner mej inte så uppblåst längre, och det är en skön känsla. I morgon åker jag till Spanien och då får det bli lättare mat så som sallad för att magen inte ska krascha totalt. Men över lag så är jag nöjd med att jag stod ut dessa 3 dagar, nu kan jag liksom börja om och fortsätta göra bra val för min kropp.

Är du nyfiken så hittar du alla recept och mer info -> här

Bloggens överlevnad har varit tveksam under hösten

Jag har varit i valet och kvalet om jag ska ha kvar bloggen. Känner att den inte får så mycket kärlek och uppmärksamhet som jag vill. Men tiden har inte funnits heller för den delen, då det tar på krafterna att jobba, pendla minst 2 timmar varje dag och sen sköta en familj på det, samt att försöka träna också så klart. Men jag kommer nu att se bloggen som min träningsdagbok och försöka lägga ut de lyckade recept jag hittar på. Eller något annat gott recept som jag testar…
Jag och vår stora tjej (15 år) har börjat styrketräna och det är så roligt. Vi har bestämt att vi ska börja 2 gånger i veckan tillsammans så därför har jag skapat 2 pass som vi ska köra nu tills vi känner att vi behöver göra något nytt 🙂
PASS 1 – tisdag
Benpress i maskin
Höftlyft
Latsdrag – rygg
Hantelpress – i maskin
Dips på bänk
Situps/Crunches (pilatesboll)
Armhävningar smala
Russian twist
PASS 2 – torsdag
Utfallssteg
Benpress i maskin
Sittande kabelrodd
Armhävningar
Knäböj
Statisk situp
Ryggresning
Plankan
Själv så har jag satt upp några härliga planer för året som jag hoppas att jag kan fullfölja. Den största planen är att jag ska bli stark, så att jag orkar springa längre och lite snabbare. Med löpningen kommer jag börja om lite på noll och därför lära mej springa igen. Så vecka 4 kör jag igång om någon vill hänga på och är helt grön på att springa..
Nu kör vi 2018!