Långsiktig plan för att hålla maten clean

Har haft en svacka med maten och inser att när jag inte har någon bra plan då blir det inte heller bra!

När man vill göra en förändring av sitt liv gäller det nog att inte börja ta tag i allt på en gång, burkar sällan gå så bra då. Knepet är att fokusera på en sak i 1-2 veckor och sen gå vidare med nästa sak.

Att sätta sej ner och göra en lista med saker man vill förändra, sen rangordna dem i vilken ordning man ska ta dem. Sen är det bara att köra ingång och när man känner sej varm med den sak man förändrat kan man gå vidare i listan och det man bockat av det fortsätter man ju så klart med 😉

Så här kan en lista se ut:

  • Ta bort allt synligt socker ur kosten
  • Träna 2 gånger i veckan
  • Sluta äta bröd
  • Öka och träna 3 gånger i veckan
  • Sluta äta pasta
  • Gå PW 30 minuter varje morgon
  • Äta vegetarisk en dag i veckan
  • Starta morgonen med 15 min yoga

Totalt ca 16 veckor och man har fått en fantastisk förändring!

Nu ska jag sätta mej och snickra ihop min förändring, och sen så kör vi!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *