Dukan Diet resultat efter 3 dagar

Som jag skrev i tisdags så har jag sen i måndag i stort sett bara ätit protein och lågfettsmejerier. Jag har tränat som vanligt och energin har ju så klart varit upp och ner. Kanske lite mer lättirriterad än vanligt, men inget jag denna gång kunna kontrollerat. Benen har varit lite tyngre vid löpning och energin/lusten för att träna har varit låg. Nu rekommenderar man ju inte att träna superhårt dessa dagar, men det är ju bara att köra på. Ta det i det tempo som kroppen vill och kan man inte träna så ska man mins gå 30 minuter varje dag. För står det i kalendern att man ska träna så gör man ju det 😉 Planering är A och O när man kör detta upplägg…

Det svåra är att bara äta proteiner och inte lägga till grönsaker och fett som man är van vid. Men det har gått ganska så bra faktiskt, det är väl kvällarna som är värst. De första två dagarna var jag lite mer hungrig än vanligt, men igår kände jag knappt någon hunger alls. Jag började dagen med en kopp svart kaffe och blev hungrig först vid 11, så det blev tidig lunch. Sen så har jag försökt att ha fullt upp på jobbet och eftersom dagarna då går fort så tänker man inte så mycket på mat.

Med vikten har det gått -1,3 kilo och jag känner att kroppen svarar fint på hur jag äter och det har för mej varit ett bra sätt att minska slarv och gå ner de där sista kilona. Jag är inte heller lika hungrig/sugen på mat och det har också varit ett mål med detta,  jag vill snabbt få bukt med mitt småätande och sockertroll. Jag kommer från och med lördag och under nästa vecka att lägga till grönsaker och lite mer fett varannan dag, så att det blir en striktare variant av LCHF för jag vet att jag måste äta bra för att orka träna.

När jag kommer hem från resan så tror nog att jag vill gå över till 16:8 fastan igen som jag kört med tidigare och mår så himla bra av… Men nu tar vi dessa två veckor fram tills vi reser och sen får jag se när jag kommer hem igen….

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *