Veckans meny – Barnens vecka

Denna vecka fokuserar jag lite extra på vad barnen vill ha till middag. Så då blir det säkra kort och i flera recept så står det pasta och potatis. Äter man inte det så byter man ut det mot LCHF vänliga alternativ!!! Jag köper min pasta och ”ris” från purepasta.se för jag tycker att det är det godaste och det innehåller inte mjöl som exempelvis flera bönpastor gör.

Några dagar finns det inte något recept utan då gör jag så som jag brukar, t.ex. laxen ugnsbakar jag bara i 180 grader med lite olivolja och salt och peppar tills den är genomstekt, ca 15 minuter. Fläskkotletterna kryddar jag med salt och peppar och steker i rikligt med smör eller kryddar med en bra grillkrydda. Potatisen ugnsbakar jag bara i lite olja, ibland som slantar och ibland som klyftor. Välj det sätt och kryddning som passar dej bäst!

Veckans middagar:

Söndag: Chilicheese paj med grönsallad
Måndag: Nudelwok med grönsaker (ta de du gillar och stek kokta nudlar tillsammans med smör) & marinerad fläskytterfilé (marineras i soja, Sambal oelek & vitlök)
Tisdag: Ugnsbakad lax med rostad pumpa á la ceciliafolkesson.se
Onsdag: Nuggets med dipp och grönsaker
Torsdag: Fläskkotletter med ugnsbakad potatis alt grönsaker
Fredag: Kebabrulle á la skafferiet

När det gäller kebabrullen så använder jag wrapen i receptet och sen fyller jag den i stället med kebabkött, sallad, vitlökssås och skivade tomater. Men även här tar man de tillbehör som man gillar bäst!!!

010

Kommentera