Tidig morgon, bara jag & Ludde vakna

I dagsläget har jag bara kommit på en nackdel med att åka till Göteborg och jobba, och det är att man får gå upp så himla tidigt. Jag är ju egentligen ingen frukost människa och jag har kommit på att jag nog aldrig har varit det. När jag var 20 åt jag aldrig frukost, och fick lära mej att göra det.  Då var det ingen som pratade om att fasta var bra för kroppen. Men nu vet vi ju bättre 🙂 På den tiden gick jag hos en dietist för att få hjälp att äta glutenfritt då jag har celiaki – dvs. glutenallergi.

Att äta så här tidigt på morgonen är inte min grej, bara jag får min kopp kaffe med kokosolja och grädde. Så nu tänker jag att jag ska ge 16:8 fasta en chans igen, har ju testat det tidigare men då var inte kroppen i balans och jag var nog inte redo för det då. Det var ju i en period då allt handlade om att äta bra, träna massor och får så mycket som jag bara kunde gjort. Ett liv som gjorde att jag var sjukskriven i 6 månader.

Idag lever jag ett annat liv och är mer harmonisk i min kropp. Så nu tror jag att jag är redo för att testa igen. 16:8 fasta fungerar så att man har ett ät-fönster på 8 timmar och ett vilo-fönster på 16 timmar. Så oftast så startar man sin ät-tid vid lunch och man får då hjälp av nattens sömn att förbruka en massa av sina 16 timmar då man inte ska äta. Sen äter man (normala mål, när man är hungrig) fram till kl 20 ungefär.

Helst ska man avsluta sin fasta med ett träningspass men eftersom jag jobbar så blir det svårt att få in det vare dag tror jag. Sen tror jag inte heller att jag vill gå tillbaks till att träna varje dag. Just nu så räcker det med 3 löparpass och ett styrkepass i veckan.

Har ni några funderingar kring fast, skriv en kommentar så svarar jag gärna 🙂

 

Kommentera